Minä ja joutsen

leda_joutsenKuvan lähde: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mus%C3%A9e_Picardie_Beaux-arts_07.jpg

– Haloo, onko Luontoilta? Ai on, no hyvä. Minulle kävi tällainen merkillinen sattumus – toivottavasti kuuluu hyvin nyt kaikille kuuntelijoille tämä kokemus, koska luulisin tämän olevan aika harvinainen ja muutenkin ihmeellinen ja tarpeen tietää, jos jollekin toisellekin sattuu näin käymään:

Olin normaalisti uimassa Kallvikin kainalossa – itse asiassa olin tulossa Sofiasta aamulla ja olin myös ottanut uintikamat mukaan.  Rannalla istuskeli sellainen vähän filosofisen näköinen mies, joten päätin kysyä uimavaksilta, jos saisin pitää reppuani kopissa uinnin aikana, koska siellä oli tietokone. ” Tämän kerran”, hän sanoi – Minä sanoin ”Kiitos”, enkä välittänyt.

Menin veteen, panin uimalasit silmille ja aloin pää vedessä vetää tehokkaasti rintauintia. Ehdin vetää muutaman legin niiden punaisten pallojen ohitse, kun huomasin rannalla vaksin hyppivän ja huitovan. Vilkutin takaisin ja ajattelin, että onhan se ihan mukava ihminen. Ja niinhän se olikin, koska halusi pelastaa elämäni – nimittäin –  kun käänsin pääni happea hakeakseni ja katsahdin oikealle niin siinä vajaan metrin päässä  LIPUI KAUNIS VALKOINEN JOUTSEN!

Olin ihastunut. Lintu oli pörhistänyt sulkansa ja sen kaula oli kaarella, se oli iso kuin kuningas. Olen varma että se oli miespuolinen lintu. Rouvaa, eikä pesää näkynyt missään ja sitäpaitsi lintu oli kiinnostunut minusta.

Nyt kysymykseni kuuluu: Voiko olla mahdollista että tässä oli kyseessä ylijumala Zeuksen laskeutuminen Kallvikin lahdelle – sillä oletuksella että minä siinä Leda-kuningattaren hahmoisena olin uimassa ja aiheutin hänelle kiusauksen? Vai luuliko hän että näki Ruman ankanpoikasen, josta vielä kasvaisi  joutsen? Tämä kiinnostaisi nyt kovasti.

Ai niinkö?

Kyllä luonnontuntijoiden ja tiedemiesten pitäisi opiskella laajempi näkemys luomakunnasta ja edes perustiedot myyteistä. Eihän sitä muuten voi luontoa ymmärtää ollenkaan.

Ahaa.  – No olihan Saarakin aika iäkäs kun hän alkoi hautomaan – tai siis alkoi odottaa Iisakia. Vaikka se olikin tietysti ensin vitsi.

Tiedoksenne vaan ja kuuntelijoille: Leda oli Spartan kuninkaan puoliso, johon Zeus ihastui ja joutsenen hahmoisena saattoi Ledan raskaaksi. Jutun tuloksena oli kuitenkin neljä munaa, joista kahden isänä oli kuolevainen Spartan kuningas ja kahden munan isä oli Zeus. Että siinä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s